tisdag 27 januari 2015

Årsdebut för stallet idag

Det börjar dra ihop sig till tävlingssäsong. Fyra starter de närmsta fyra veckorna. och vilka lopp vi har framför oss! Vi börjar med en mjukstart idag.

Katla Kiro startar i Boden på lunchen.

V4-1. Känns fin i träning men jag vill se det i lopp först innan jag helt vågar tro på att hon är så bra som jag tror att hon är, puh. Hon har gått en hel del styrketräning nu ett par månader. Ärligt talat är det inte förrän nu som hon känns startklar. Hon orkar med sin långa kropp på ett bättre sätt och springer mindre snett i vagnen än hon gjort förut.

Katla möter ett rutinerat motstånd. Hon själv har gjort minst antal starter i hela loppet. Den som har gjort näst minst har gjort mer än dubbelt så många. Ändå har Katla mest pengar på kontot av alla. Vilken av dessa två statistiska fakta som väger tyngst lär väl visa sig inom några timmar.

Jag tror och hoppas att hon kommer att få ett fint år. Jag tror och hoppas också att hon räcker ganska långt redan idag.

Spänn banden!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar