måndag 28 november 2016

Wången dag 5

Hej!

Och sorry alla followers att jag tappat tempo i bloggandet. Normalt sett skriver jag på kvällen efter avslutat dagsverke. I fredag ägnade jag dock tiden åt att köra bil, då jag valde att åka hem under helgen för att träffa familjen. Skulle naturligtvis både plugga och blogga hemmavid, men med det ena blev det si och med det andra blev det så. Istället så blev det både körning och skoning, och så roligt det var! Hästarna var pigga värre efter en knapp veckas formförbättrande vila och det hölls hårt i hatten.

Men nu (mitt i natten mot söndag), efter nästan sju timmar i bil, sitter jag ånyo på mitt rum på Wången och är back in business.

Den femte dagen då. Den ägnades och lite mera arbetsmiljötänk utifrån arbetsgivarens point of view och ansvar. Vi fick bland annat gå runt i stallen på här på Wången och leka Arbetsmiljöverk. Det fanss väl en del att anmärka på, även om vi fick leta en stund. Däremot finns det en hel del i övrigt att önska hemmavid, vilket visade sig under helgen...

Sedan så fick jag också veta vem jag är och hur jag uppfattas av andra. För några veckor sedan gjordes ett personlighetstest på nätet inför den punkt på schemat och vi fick i fredags resultaten på vilken personlighet vi är. I mitt fall och även i de flesta andras så stämde det överens med verkligheten till kuslighetens gräns. Utifrån dessa data är då tanken att man ska kunna jobba med hur man ska agera och interagera med andra personligheter, lika och olika ens egen. Mycket intressant.

Det var allt för nu.

Hörs imorgon.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar